Włoska kawa Lavazza

Italy’s favourite coffee – historia Lavazza

Newsy
5/5(3)

Lavazza to słynna włoska firma zajmująca się produkcją kawy oraz ekspresów do kawy i związanych z tym akcesoriów. Kawa Lavazza to wręcz symbol włoskiej kawy na całym świecie. Od końca XIX wieku po dzień dzisiejszy Lavazza jest oddana w poszukiwaniu doskonałości w produkcji kawy dla konsumentów na całym świecie. Doświadczenie zbierane przez nieco ponad wiek istnienia firmy zdecydowanie przemawia za kawą Lavazza, odkryciami marki oraz innowacyjnymi rozwiązaniami. 

Jak powstała kawa Lavazza?

Początki marki i kawy Lavazza sięgają 1885 roku, kiedy to młody, pełen pomysłów i wigoru Luigi Lavazza postanowił wyruszyć do Turynu, aby zmienić swoje życie na lepsze. Początkowo Luigi chwytał się różnych zajęć zdobywając przy tym doświadczenie i nowe umiejętności. W 1894 roku Lavazza założył swoją własną firmę i przejął Paissa & Olivero mieszczący się w sercu Turynu. Na początku w jego sklepie dostępne były naprawdę różne towary, takie jak mydło, alkohole, oliwa, przyprawy oraz oczywiście kawa – wszystkie towary były wytwarzane lub przetwarzane w jego sklepie. Produktem który okazał się najbardziej interesujący dla Luigiego była kawa i to z nią postanowił związać swoją przyszłość. 

Firma Lavazza wchodzi w świat kawy

Około roku 1910 firma Lavazza dość mocno wyróżniła się na tle swojej konkurencji. Lavazza jako pierwsza zaczęła tworzyć mieszanki różnych odmian i gatunków kaw w celu stworzenia produktu o naprawdę niepowtarzalnym smaku. Pomysł ten bardzo podobał się klientom, dzięki temu firma rozwijała się coraz bardziej i zmuszona była zmienić swoją siedzibę na większą – firma Lavazza przeniosła się do do lokalu przy Via San Tommaso 10. Bardzo ciekawym faktem, jest to że lokal ten do dziś jest prowadzony przez firmę Lavazza (obecnie znajduje się tam restauracja i kawiarnia). Mijały lata, a Lavazza cały czas rosła w siłę, przełomowym momentem było wprowadzenie innowacyjnych w tamtych czasach opakowań, dzięki którym kawa mogła być pakowana przed sprzedażą, co zdecydowanie ułatwiało transport i przechowywanie. W 1927 roku firma Lavazza została przekształcona w spółkę akcyjna Luigi Lavazza spa.

Rozwój marki

Wojna była bardzo trudnym okresem dla firmy, jednak po jej zakończeniu Mario i Beppe Lavazza synowie Luigiego postanowili przebudować nieco fabrykę i postawić firmę na nogi na nowo. Pierwsze zabiegi marketingowe firmy Lavazza to zaprojektowanie własnego logo oraz opakowań na kawy z nazwą swojej marki. W roku 1949 zmarł założyciel firmy Luigi Lavazza jednak jego synowie postanowili pozostać wierni pasji i oddaniu jakie włożył ich ojciec w rozwój firmy. Pierwszy slogan firmy to „Caffe Lavazza, paradiso in tazza” co oznacza kawa lavazza, niebo w filiżance – firma stale dążyła do doskonalenia jakości swoich produktów tak by konsumenci mogli poczuć prawdzie niebo w swojej filiżance.

Największa włoska palarnia kawy

Około roku 1956 firma Lavazza była największą włoską palarnią kawy. Nowoczesny piec do palenia kawy pozwalał na produkcję ponad 40 ton kawy dziennie. Rok 1958 to kolejne ważne wydarzenie z życia firmy – na rynek została wprowadzona kawa Lavazza Paulista zamknięta w innowacyjną, szczelną puszkę, która pozwalała na długie przechowywanie, a przez to na szerszą dystrybucję wybiegającą poza granice Włoch. W 1969 roku puszki zastąpiono próżniową torebką, która jest lekka i wygodna. Przez szereg lat Lavazza wprowadzała na rynek nowe mieszanki kawowe oraz nowe formy opakowań, które pozwalały na ciągły rozwój firmy. 

Włoska kawa na eksport

1970-1980 to bardzo trudny okres dla firmy, aby przetrwać kryzys Lavazza przechodzi restrukturyzację i skupia się głównie na eksporcie kawy. Pierwsza kampania reklamowa nazywana „kampanią Mafrediego” w którą firma zaangażowała aktora jako ambasadora kawy Lavazza odbiła się bardzo pozytywnie na popularności kawy Lavazza. Około roku 1979 nastąpił wzrost sprzedaży i spożycia kawy Lavazza i firma postanowiła zainwestować w szkolenia i komunikację. Pierwszy oddział firmy poza granicami Włoch powstał nieopodal Paryża w 1982 roku i był bardzo ważnym krokiem jeżeli chodzi o wchodzenie marki Lavazza na rynki zagraniczne – warto zwrócić uwagę że dziś kawa Lavazza dostępna jest w blisko 100 krajach na całym świecie. Rok 1987 to kolejny oddział firmy, tym razem w Niemczech, a następnie w Nowym Yorku i Wiedniu. 1989 rok to przełomowy rok dla firmy Lavazza – powstały działy automatów do kawy oraz żywności i badania firmy koncentrują się wokół systemu Lavazza Espresso Point będącego w użyciu do dnia dzisiejszego. Rok później firma odnotowuje rekordową sprzedaż we Włoszech, a zagraniczne rynki stają się coraz bardziej chłonne jeżeli chodzi o włoską kawę – Lavazza otwiera kolejny oddział w Londynie. 

100 lat pasji i tradycji kawy Lavazza

W czerwcu roku 1995 rozpoczęły się obchody stulecia działalności firmy Lavazza, które transmitowane były w telewizji. Około roku 2000 wprowadzano  wspólną walutę Euro, co Lavazza postrzegała jako kolejny impuls do dalszej działalności międzynarodowej i ekspansji kolejnych rynków zarówno europejskich jak i światowych. Przez kolejne lata działalności Lavazza stale inwestowała w rozwój swoich technologii oraz infrastruktury firmy. 

Dziś palarnia kawy Lavazza jest jedną z największych palarni na świecie. Lavazza do zdecydowany lider na włoskim rynku kawy, mający blisko 50% udziału rynku detalicznego. Kawy Lavazza dostępne są w blisko 100 krajach na całym świecie, a firma działa w sektorze zarówno kawy do domu jak również biurowym oraz HoReCa.

Kawa we włoskim stylu Przerwa na kawę we włoskim s...
Najlepszy sklep z kawą Najlepszy sklep z kawą wg ran...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

four + thirteen =